НАЦРТ ПОСЕБНОГ АКЦИОНОГ ПЛАНА ЗА ОСТВАРИВАЊЕ ПРАВА НАЦИОНАЛНИХ МАЊИНА
http://www.mduls.gov.rs/aktivnosti-obavestenja.php#a10Министарство државне управе и локалне самоуправе позива све грађане као и стручну јавност да се упознају са текстом Нацрта посебног Акционог плана за остваривање права националних мањина, као и да дају своје коментаре.
Потпредседница Владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички донела је 23. марта 2015. године Решење о образовању Посебне радне групе за израду Акционог плана за остваривање права националних мањина. Стручну и административну подршку раду радне групе пружа Министарство правде.
Јавна расправа о Нацрту посебног Акционог плана за остваривање права националних мањина, спроводи се од 3. децембра до 23. децембра 2015. године.
Учесници у јавној расправи могу своје примедбе предлоге и сугестије, достављати Министарству правде путем електронске поште на е-mail:
[email protected] или поштом на адресу Министарство правде, са назнаком „За Нацрт посебног Акционог плана за остваривање права националних мањина “, улица Немањина 22-26, 11000 Београд.
По окончању поступка јавне расправе, Министарство државне управе и локалне самоупаве, уз стручну и административну подршку Министарства правде сачиниће Извештај о спроведеној јавној расправи
Нацрт документа у DOCX формату можеете преузете са следећег линка:
http://www.mduls.gov.rs/doc/Akcioni%20plan%20za%20sprovodjenje%20prava%20nacionalnih%20manjina%20-%20sast%2009.12.%20-%20sa%20tc.docx
ИЗВОД ИЗ ДОКУМЕНТАПојам националне мањине дефинисан је законом на начин који је у складу са упоредно правним искуствима. Приликом пописа становништва 2011. године учињени су значајни напори да се обезбеди да право на слободну само-идентификацију буде у потпуности загарантовано. Попис је укључивао потпуно отворена питања о националној припадности, матерњем језику и верској припадности, без претходно дефинисаних листа, а пописивачима су дате инструкције да тачно забележе одговоре дате на та питања. Погрешним тумачењем Закона о заштити података о личности, у пракси се често дешава да је прикупљање статистичких података о националним мањинама онемогућено. Успостављањем електронског регистра органа и организација јавне управе и запослених у систему јавне управе, увешће се могућност добровољног изјашњења запослених у органима јавне управе о националној припадности, а у циљу прикупљања података о заступљености националних мањина у органима јавне управе, локалном нивоу, полицији и правосуђу. Изменама Закона о матичним књигама, биће омогућено да на лични захтев национална припадност буде унета у матичне евиденције. Такође, унапређењем Посебног бирачког списка националне мањине, надоградиће се постојећа апликација у циљу што прецизнијег ажурирања података о припадницима националних мањина који имају бирачко право, уз поштовање принципа добровољности уписа у ПБС.
У Републици Србији још увек постоје покушаји оспоравања појединих националних мањина и наметања идентитета упркос чињеници да су формирани национални савети националних мањина чија се посебност оспорава.
Још увек су присутне расправе о националном идентитету Буњеваца и Хрвата, Влаха и Румуна. [
Подв. Уредник] Органи Републике Србије се у свом деловању стриктно придржавају начела слободне самоидентификације садржаног у члану 3. Оквирне конвенције и не арбитрирају нити фаворизују поједине стране у оваквим спорењима нити било којој заједници намећу национални идентитет.